torsdag 6 december 2012

Det knarrar så skönt...

...under skorna idag!

Jag har faktiskt försökt mig på en kortare promenad idag för att se hur förkylningen reagerar. Med tanke på när jag öppnade dörren i morse för att ta in posten (vilket jag glömde igår) så fick jag världens nysattack! Misstanken blev helt plötsligt - Jag är allergisk mot snön!
Så jag ville testa och det gick fantastiskt bra! Jag gick väl ca 1 km i väldigt lugn takt och det räckte för när jag kom hem så skakade benen... Men vilket underbart och ljuvligt väder det var idag! Åhhh... vad jag njöt!!! Hade ingen lust att gå in igen - denna ljusa, vita, klara vinterdag var guld värd!

Jag erkänner - jag bara älskar vintern! Att slippa regnet som har hållit på sedan i våras och nu få dessa ljuva snödagar - kände mig som ett barn på nytt! Jag saknade bara några lekkompisar och pulkor...

Och nu så lyssnar jag på skön julmusik med tända ljus runt om och bara njuter... kanske det kan bli lite glögg senare i kväll... Om någon känner sig sugen - så säger jag Välkommen! Hör bara av Er innan - skall eventuellt åka och skaffa ett nytt pass...

Kram!

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar