onsdag 12 juni 2013

Jaha, då var det över...

...och det gick bra! Visst - det är inget jag önskar göra många gånger men med lugnande så går det riktigt "smidigt"!
Började faktiskt med att sköterskan tyckte att jag var en glad person när hon försökte att sätta nålen och min blodåder bara försvann... den rullade bara iväg från henne! Och jag bara skrattade - fast jag avskyr nålar! Men som sagt var - bättre att skratta än att gråta! Hon var dock inte så förtjust i att jag höll på att bli till en nåldyna!

Sedan blev jag ivägkörd in i undersökningssalen och där kom väl panikkänslan smygande men efter att den nya sköterskan gav en injektion av lugnande - och jag säger bara WOW - vad snabbt det verkar, så gick det mycket bättre! Och så satte undersökningen igång...
...och jag blev faktiskt förvånad över hur ren och fin min tarm var! Så fort som jag kände smärta fick jag en till liten dos... och då var det bara att köra på igen!

Det visade sig att det inte fanns några tarmfickor som de befarat - så lite besviken blev jag allt men samtidigt lättad över att det inte fanns något att hitta! Man vet ju aldrig...
Det läkaren gissade på - eftersom tarmen är inflammerad - är att jag har IBS (irriterad tarm med lätt översättning). Vilket jag nu skall ta reda på mer om - innan Vårdcentralen kallar in mig igen för nya undersökningar. Det lilla jag har fått berättat för mig är att det är något som är svårt att bli av med och har jag otur så får jag ha det hela mitt liv. Men jag återkommer till det vid senare tillfälle...

Just nu är jag bara sååååå trött!!!! Efter att jag kom hem - yr och groggy - så blev det sängläge och jag sov i ca 1,5 timmar - efter sängläget så har sängen sett lockande ut hela tiden och jag känner att det är dags att knyta sig snart! Jag är totalt urlakad!!! De lugnande injektionerna har gjort mig helt borta idag, vet faktiskt inte vad jag har sagt till folk, är osäker på om jag skriver rätt här också - var nog väldigt känslig för medlet! Och jag som sett fram emot en go middag med grönt och annat nyttigt fiberrikt - det blev bara en soppa och brödbit och några jordgubbar - ville helt enkelt och orkade inte mer... Så jag ser fram emot morgondagen när jag är piggare!

Så god natt alla nära och kära! Jag vet i varje fall vem som kommer att sova sötast! JAG!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar