onsdag 24 april 2013

Önskar att jag hade varit där...

...idag när min kära moster blev begraven, den sista av alla syskon och i en ärbar ålder av 97 år! Kommer att sakna dig så!
Du var för mig som en extra mamma - bodde stundom hos dig och din man när jag gick i skolan och behövde övernattning när resan var allt för lång mellan hem och skola. Du och din man var underbara människor och goa! Tilläggas skall att jag saknar Er båda!


Tider kommer och tider går
Att mötas och skiljas är alltid svårt

Vi möts en dag igen i annat land
Där solen skiner och ängar är gröna

Då komma vi att glädjas åter en gång,
av nära och kära och hjärtans sång

Nu änglar din hand har tagit
Jag önskar och ber att resan dit var behaglig

Saknad så stor men i mitt hjärta glädje bor
Du för mig - var som en extra mor

Minnena kommer att leva i mitt hjärta kvar
- i alla mina levnadsdar...

Jag tackar dig moster för din tid här hos oss
I mitt minne bevarad och i glädje förståss!

Att mötas och skiljas är livets gång
Att skiljas och mötas är livets sång...

Farväl och på återseende...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar