tisdag 16 april 2013

Vår + sjukdom = passande tema?!

Ja, då var jag hemma denna veckan också... men hoppas att alla krämpor snart skall släppa! Förkylningen som jag fick förra veckan vill däremot inte släppa som jag trott - i natt så har det varit dubbla kuddar för att komma upp med huvudet (där det finns halsont och totalt täppt i andningshålen) och det tar mer än ca 2,5 timmar innan jag fungerar någorlunda på morgonen, så det kanske ändå är bra att jag är hemma! Men jag känner mig som en skurk!

Däremot, det som jag har varit mest rädd för och som resulterade med ett besök på akuten i lördags och som jag i går satt/låg på Gynakuten för, visade sig vara en tarminflammation! Till och med personalen där, misstänkte, när jag kom in att det kunde bli operation av äggstock, för jag fick inte äta och knappt dricka något under dagen och det var noga att veta när jag senast åt... Kändes ändå gott att veta att jag var "prio" i deras ögon!!!
Men åter igen - varför gå i fem veckor med smärta?!!! Och sedan är det akut när smärtorna tar överhand och man knappt kan gå samt tror att man skall tuppa av!? Då inser man att något ÄR fel!! Trodde att jag skulle lära mig något någon gång... Skulle vara skönt att höra att det är fler som är som jag - som drar ut på läkarbesök i det längsta!?


Nu är ordinationen att ta det lugnt - äta "tråkig" mat som läkaren sa = kokt! Äta ett pulver som jag nu i morse testade - som skall hjälpa tarmen att läka - och jag kan bara säga... yyaakkkiiii!!! Vet inte hur jag skall få i mig detta... får försöka hitta på  en avledningsmanöver tror jag... Och sedan värktabletter för att försöka få bort den värsta smärtan! Jag tror att jag faktiskt skall leta reda på örtboken som kan ge bra tips om hur man botar olika krämpor med naturens egna medel... Har ett jättebra tips för rinnsnuva om någon vill ha!?

Nåja, jag lever och det kommer att bli bättre! Förhoppningsvis så kan jag komma igång med motionen igen för blodtrycket visade sig att vara 175 genom 101 igen såååå... vad väntar jag på egentligen...
Låter verkligen - nu när jag läser vad jag skriver - som om detta är en person på 70 år!!! Hahaha!!!


Eftersom det är sol ute idag och våren verkar vara på väg så sänder även jag med en vårbild idag - längtar så efter den ljuva värmen!!!

Ha det gott där ute - för det skall jag ha här inne!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar