onsdag 10 oktober 2012

Jack Frost är på intågande...

Åh, vilken underbar morgon - frosten har kommit och luften blir klarare vilket innebär att jag njuter!

På väg till jobbet vid 7-tiden fick jag se många olika stilar av klädsel. Många, vill inte inse att hösten är här medans flertalet gick med lovikavantar och vinterkängor och ett leende kom. Tänk - vad lite kyla kan göra susen! Det som saknades var en varm kopp choklad när jag kom in i värmen...


Tänkte att jag måste visa en vacker blomma som jag fotade i januari 2010. Naturen gör underverk hela året om.

Nåja, arbetsdagen tog slut och ikväll hade jag körövning - med det menar jag att toner kom och steg ur min mun! Har äntligen börja sjunga igen - har hållit tyst i alldeles för många år så jag känner mig faktiskt lite ringrostig. Men glädjen finns där igen - något att se fram emot! Och till helgen skall det vara kvällskonserter i både Lindome Kyrka och Göteborg (Carl Johans kyrka) - så Välkomna! Men som sagt - det är tur att det finns genrep - det kanske räddar helgen vilket medför att den blir lite vackrare!  
Något som jag, de sista åren har drömt om, är faktiskt att få sjunga lite jazz eller kanske lite gamla kära folksånger... En favorit hos mig har varit och fortfarande är: Monica Zetterlund - vilken kvinna! Synd bara att det slutade så tragiskt men hennes röst finns dock kvar hos oss.

Nu är det dock dags att krypa ner i bingen och försöka få sin skönhetssömn - det behöver vi alla för den delen... så:               God Natt och Sov Sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar