måndag 22 oktober 2012

Ska jag vara...

...glad eller ledsen och ändå hålla minen...?!

                      ...ibland funderar jag - vad som är bäst...

                                               ...känner mig även som en frostnypen tålig blomma...
Ja, den helgen som jag längtade så efter kanske inte riktigt blev som jag hade beräknat. Huvudvärk för det första - måste försöka boka en tid hos min naphrapat snart - vilket tog bort mycket av glädjen. Och en dag - som skulle vara min dag - som jag nu funderar på, att nästa år, vid samma tid, så skall JAG hitta på något själv som gör mig glad!!!

Men samtidigt, så hade jag en jättetrevlig lördagskväll som blev lite spontan så att säga! Tack för underbara och goa vänner! Så helgen var inte helt förkastelig (hmmm - undrar om förkastelig är ett ord i Svenska Akademins ordlista - har nämligen en tendens att svänga med och ord uppfinna mina egna - och just nu orkar jag inte checka upp detta ord! )!

Med andra ord - livet går upp och ner - som en berg och dalbana... undrar om det är därför som jag vägrar åka berg och dalbanan på Liseberg...?! Jag gillar som sagt var inte höjdskillnader...!

Nåja, nu är det en ny vecka och dagen har - trots allt - börjat bra! En ny och härlig arbetskamrat - vilket lett till många glada skratt! Nya arbetsuppgifter - vilket innebär att jag kommer att arbeta på två orter under veckan. Kommer ej att ha huvudansvaret för verksamheten på orten där jag just nu är stationerad vilket kan resultera i att jag kommer att bli piggare och kunna släppa på jobbet lite mer samt komma hem i lite mer human tid... Ja - det känns helt enkelt BRA!!! Och alla blir glada och nöjda i slutänden. Så vad månne denna vecka ha i sitt sköte...?! Vad finns mer att se fram emot...?! Väntar med spänning!!!

Så till Er alla: Ha en fantastisk vecka!!!
Kramizzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar